ارتباط بین درگیریهای زناشویی و انتخاب مواد غذایی ناسالم

 محققان دانشکده ی پزشکی دانشگاه اوهایو دریافتند مجادله و بحث های خصومت آمیز بین زوج ها موجب افزایش هورمون گرسنگی" ghrelin" در زوج هایی با وزن طبیعی و یا دارای اضافه وزن می شود اما این افزایش در افراد چاق با نمایه ی توده ی بدنی 30 یا بالاتر دیده نمی شود.

بحث های مجادله برانگیز واختلافات همچنین موجب انتخاب مواد غذایی ناسالم دراین  گروه از افراد  می شود. چنین ارتباطی درمورد هورمون  سرکوبگر اشتها" leptin" مشاهده  نمی شود. ارتباط بین بحثهایی خصومت آمیز و افزایش هورمون گرسنگی وانتخاب مواد غذایی ناسالم صرفنظر از جنسیت دراین افراد مشاهده می شود، این موضوع نشان می دهد مشکلات زناشویی درنهایت بر سلامت افراد تأثیر خواهد داشت.

درهنگام بروز حوادث تلخ در رابطه ی زناشویی افراد غالباً  برای یافتن غذا با خدمات  تهیه ی غذا تماس می گیرند و این  نوع از غذاها معمولاً غذاهای  سالمی نیستند، غذاهای رژیم غذایی غربی معمولاً حاوی مقادیر زیادی چربی، مواد قندی و یا نمک هستند که همگی برای سلامت افراد مضر می باشند.

 اطلاع از وضعیت رابطه ی زناشویی افراد می تواند به متخصصین بالینی برای طراحی مداخلات موثر به منظور جلوگیری از افزایش وزن کمک کند.

درحال حاضر بهترین توصیه  به همه ی افراد  رعایت رژیم غذایی سالم و ورزش است. محققان  امیدوارند نتایج این مطالعه  به آنها در طراحی مداخلات اختصاصی برای افرادی  با این مشکلات  کمک کند، همچنین  نتایج این تحقیق  به افرادیکه  دارای  روابط تیره ای با همسر خود هستند توصیه  می کند مراقب انتخاب مواد غذایی خود باشند.

 شرکت کنندگان  دراین تحقیق به این نتیجه رسیدند که درجلسات مشاوره ی مشترک شرکت کنند، ساعات بیشتری  را با هم باشند، با هم غذا بخورند و برای حل  مشکلاتشان تلاش کنند.

نتایج این تحقیق سوالاتی را ایجاد کرده است: اینکه چرا تنش های فردی با اشتها و الگوی  غذایی افراد مرتبط است؟ از چه هنگام ارتباط بین تراژدی فردی  و رژیم  غذایی ناسالم آغاز می شود؟ و چرا  این ارتباط  درافرادی با نمایه ی توده ی بدنی بالا مشاهده  نمی شود؟ این ها سوالاتی است که محققان سعی دارند در ادامه ی این تحقیق به آن پاسخ  دهند.

منبع:az-neweer.com/link-between-marital-distress-poor-food-choices-found-by-study/